خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/19 - 13:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
هاشمی:

بیرجند و قائنات دو شهرستان جامانده از فهرست مناطق کم برخوردار کشور هستند/ضرورت ورود رییس جمهور برای اصلاح این فهرست

نماینده مردم بیرجند در مجلس، با بیان اینکه بیرجند و قائنات دو شهرستان کم برخورداری هستند که در فهرست مصوب مناطق کم برخوردار سازمان برنامه و بودجه از قلم افتاده‌اند از رییس جمهور خواست تا در جهت اصلاح این فهرست ورود پیدا کند.

سید حسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد به عدم بهره‌مندی حوزه انتخابیه‌ خود از امکانات تخصیص‌یافته به مناطق کم برخوردار کشور، گفت: استان خراسان جنوبی با فاصله 1200 کیلومتری از پایتخت به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب همواره با مشکلات متعددی مواجه بوده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه برغم اینکه استان خراسان جنوبی در زمره استان‌های کم برخوردار قرار دارد اما در آخرین فهرستی که پیرامون معرفی نقاط کم برخوردار کشور در سازمان برنامه و بودجه مصوب شده است، اسامی شهرستان‌های بیرجند و قائنات درج نشده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه توسعه هر منطقه با این فاکتور ارتباط مستقیم دارد، عدم درج بیرجند در این فهرست باعث شده است پرستاران، معلمان و مدیران فعال در آن درآمد پایینی داشته باشند به همین دلیل ترجیح می‌دهند که به سایر شهرستان‌ها مهاجرت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: هم‌اکنون انتظار می‌رود رییس جمهور دستور لازم برای اصلاح این فهرست را صادر کند تا استان خراسان جنوبی به ویژه بیرجند و قائنات نیز از امکانات این بخش بهره‌مند شوند./

پایان پیام

  • کد خبر : 383095
کلمات کلیدی
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار